Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Náplň práce asistenta pedagoga v době distanční výuky na základní škole
PILECKÁ, Tereza
Bakalářská práce se věnuje problematice asistentů pedagoga v době distanční výuky na základních školách. Pro pedagogické pracovníky nastala vyhlášením nouzového stavu v březnu 2020 naprosto nová situace, se kterou se museli vypořádat. V této práci bude sledována náplň práce asistentů pedagoga v tomto období, podpora dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí od těchto pedagogických pracovníků a v neposlední řadě budou zmíněny změny, které u asistentů pedagoga nastaly po návratu ke klasické prezenční výuce.
Prevence rizikového chování žáků v podmínkách inkluzivního vzdělávání druhého stupně ZŠ
Bečvářová, Zora ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na prevenci náročného chování ve společném vzdělávání. Cílem práce je popsat prevenci na vybrané základní škole v Karových Varech, a to se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. V teoretické části je popsána prevence, náročné chování a rysy žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Zmíněny jsou také příklady náročného chování u jednotlivých specifických žáků a prevence tohoto chování. V praktické části byla zkoumána prevence a poté to, jak se žáci se speciálními vzdělávacími potřebami zapojují do preventivních aktivit, popř. zda je mají nějak upravené. Výzkum probíhal na 2. stupni vybrané základní školy v Karlových Varech. Ke zpracování výzkumu byly použity metody analýzy dokumentů, rozhovory a pozorování. Bylo zjištěno, že prevence náročného chování směrem ke zmíněným žákům není ve sledované škole příliš propracovaná. Objevují se pouze náznaky transformace aktivit a individualizace prevence.
Nadaní a talentovaní v přírodovědném vzdělávání a realita školní praxe.
Pánek, Lukáš ; Švecová, Milada (vedoucí práce) ; Sásiková, Kamila (oponent)
Diplomová práce se zabývá výskytem přírodovědně nadaných žáků na českých školách. Nadání člověka zásadně ovlivňuje nejenom jeho život, ale i život ostatních lidí. Tito nadaní a talentovaní lidé se stávají zpravidla předními vědci a badateli a během své profesní kariéry významným způsobem mohou ovlivnit i společenské dění. Učitelé a škola jsou po rodině nejdůležitějším článkem ovlivňujícím další rozvoj dítěte. Proto právě učitelé by měli vědět, jaké specifické vzdělávací požadavky nadaní žáci mají. K tomu je třeba zjištění stavu informovanosti učitelů. V teoretické části diplomové práce bylo hlavním cílem zpracovat literární přehled - tedy teoretická východiska nadání, výskyt nadaných žáků na školách nejen v ČR, ale i v zahraničí, práce s nadanými žáky na školách v zahraničí, vzdělávací instituce a spolky pracující s nadanými dětmi. V praktické části diplomové práce bylo vytyčeno několik cílů: vytvořit a distribuovat dotazník učitelům přírodovědných předmětů za účelem zjistit informovanost řadového českého učitele o pojmu nadání a talent. Zda učitelé dokážou identifikovat nadaného žáka ve třídě, jaké formy práce s nadaným žákem využívají, a dále tento dotazník vyhodnotit. Návrhy a náměty pro práci s touto specifickou cílovou skupinou rámcově zpracovat v manuálu pro učitele.
Cíle hudební výchovy u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Mazurek, Jiří
V souladu s tématem a názvem dizertační práce se v teoretické části, v její první kapitole, věnujeme pojmům souvisejícím s kategorií cíle a jeho definováním v obecné pedagogice, hudební pedagogice a speciální pedagogice. V následujících kapitolách na kategorii cíle navazujeme pojednáními zabývajícími se analýzou vzdělávacích programů, pojetí estetické výchovy, definováním pojmů žák se speciálními vzdělávacími potřebami a žák se zdravotním postižením s podkapitolami zaměřenými na jednotlivé typy postižení, s nimiž je dále operováno ve výzkumné části práce: syndrom ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder, tj. syndrom hyperaktivity s poruchou pozornosti), vývojové poruchy učení, narušená komunikační schopnost, lehká mentální retardace a poruchy autistického spektra. Závěrečná šestá kapitola pak představuje teoretické vymezení estetické (hudební) výchovy v současném výchovně-vzdělávacím systému s přihlédnutím k problematice hudebního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Úvodní část výzkumné části dizertační práce tvoří oddíly věnované deskripci prostředí škol a jejich žáků, charakteristice vzdělávacích programů obou institucí a subkapitola obsahující zdůvodnění výběru žáků pro výzkum. Stěžejní kapitolu výzkumné části představují případové studie doplněné o nastínění výsledků...
Změny v náplni práce výchovného poradce na běžné základní škole po zavedení inklusivního vzdělávání.
Medová, Petra ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Tato diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části vychází autorka práce z historie poradenských služeb v českých školách. Zde se zaměřuje na vymezení poradenských služeb ve školách před inkluzí v září roku 2016 včetně popisu práce výchovného poradce. V teoretické práci také definuje pojem inkluzivní vzdělávání neboli společné vzdělávání. Součástí teorie je také novelizace zákona o poskytování poradenských služeb ve školách, která přináší změny v práci výchovného poradce, ale také u ostatních zaměstnanců školy. V praktické části představuje autorka práce školu, ve které provádí empirické šetření. Toto šetření realizuje na základě polostrukturovaného rozhovoru s výchovnou poradkyní základní školy. Dále zde autorka shrnuje odpovědi z dotazníků určených učitelům školy, kterých se společné vzdělávání konkrétně dotýká. V závěru práce autorka vymezuje, k jakým změnám došlo v náplni práce výchovného poradce na běžné základní škole po zavedení inklusivního vzdělávání od 1. 9. 2016 a jak změny, které přineslo společné vzdělávání, ovlivnily práci učitelů a chod celé školy z pohledu všech zúčastněných.
Cíle hudební výchovy u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Mazurek, Jiří
V souladu s tématem a názvem dizertační práce se v teoretické části, v její první kapitole, věnujeme pojmům souvisejícím s kategorií cíle a jeho definováním v obecné pedagogice, hudební pedagogice a speciální pedagogice. V následujících kapitolách na kategorii cíle navazujeme pojednáními zabývajícími se analýzou vzdělávacích programů, pojetí estetické výchovy, definováním pojmů žák se speciálními vzdělávacími potřebami a žák se zdravotním postižením s podkapitolami zaměřenými na jednotlivé typy postižení, s nimiž je dále operováno ve výzkumné části práce: syndrom ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder, tj. syndrom hyperaktivity s poruchou pozornosti), vývojové poruchy učení, narušená komunikační schopnost, lehká mentální retardace a poruchy autistického spektra. Závěrečná šestá kapitola pak představuje teoretické vymezení estetické (hudební) výchovy v současném výchovně-vzdělávacím systému s přihlédnutím k problematice hudebního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Úvodní část výzkumné části dizertační práce tvoří oddíly věnované deskripci prostředí škol a jejich žáků, charakteristice vzdělávacích programů obou institucí a subkapitola obsahující zdůvodnění výběru žáků pro výzkum. Stěžejní kapitolu výzkumné části představují případové studie doplněné o nastínění výsledků...
Nadaní a talentovaní v přírodovědném vzdělávání a realita školní praxe.
Pánek, Lukáš ; Švecová, Milada (vedoucí práce) ; Sásiková, Kamila (oponent)
Diplomová práce se zabývá výskytem přírodovědně nadaných žáků na českých školách. Nadání člověka zásadně ovlivňuje nejenom jeho život, ale i život ostatních lidí. Tito nadaní a talentovaní lidé se stávají zpravidla předními vědci a badateli a během své profesní kariéry významným způsobem mohou ovlivnit i společenské dění. Učitelé a škola jsou po rodině nejdůležitějším článkem ovlivňujícím další rozvoj dítěte. Proto právě učitelé by měli vědět, jaké specifické vzdělávací požadavky nadaní žáci mají. K tomu je třeba zjištění stavu informovanosti učitelů. V teoretické části diplomové práce bylo hlavním cílem zpracovat literární přehled - tedy teoretická východiska nadání, výskyt nadaných žáků na školách nejen v ČR, ale i v zahraničí, práce s nadanými žáky na školách v zahraničí, vzdělávací instituce a spolky pracující s nadanými dětmi. V praktické části diplomové práce bylo vytyčeno několik cílů: vytvořit a distribuovat dotazník učitelům přírodovědných předmětů za účelem zjistit informovanost řadového českého učitele o pojmu nadání a talent. Zda učitelé dokážou identifikovat nadaného žáka ve třídě, jaké formy práce s nadaným žákem využívají, a dále tento dotazník vyhodnotit. Návrhy a náměty pro práci s touto specifickou cílovou skupinou rámcově zpracovat v manuálu pro učitele.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.